5 Fungsi OTG kabel untuk Android

Hi kawan-kawan hari ini saya ingin berkongsi maklumat, kabel OTG untuk berfungsi peranti Android. akan tetapi pertama yang saya ingin menerangkan maksud kabel OTG itu.

kabel OTG Yaitu alat di bentuk kabel yang menghubungkan fungsi alat-alat mudah alih dengan peranti yang mempunyai port USB. Supaya peranti Android akan digunakan Bagaikan komputer atau komputer desktop. Berikut Yaitu beberapa ciri-ciri menarik kabel OTG untuk peranti Android pal.

1. Baca USB

OTG Terhubung dengan USB Flashdisk
kabel OTG boleh digunakan untuk membaca data USB kita, Jadi bila kita fail data saya yang disimpan di komputer dan ingin masuk ke di peranti Android. Buddy tinggal data sedia ada salinan di flash dan beralih ke peranti Android kita melalui OTG kabel buddy.

2. Memainkan Gamepad atau Ebonit bedik Gunakan

OTG Terhubung dengan Joystick
Android Yaitu sangat menarik dan menyeronokkan untuk digunakan untuk permainan, akan tetapi terdapat beberapa permainan yang menarik daripada apabila memakai Ebonit bedik. Dengan memakai kabel OTG yang kita boleh menyambung Ebonit bedik untuk peranti Android kita ke badan kita dan bermain, seperti bermain Playstation.

3. Gunakan papan kekunci dan tetikus

OTG Terhubung dengan Keyboard Mouse PC
kabel OTG boleh juga bertindak untuk menyambung papan kekunci dan rakan-rakan tetikus untuk peranti Android kita. Supaya apabila disambungkan Bagaikan kursor komputer akan dipaparkan di kawan-kawan Android, dan kita Saya dengan mudah boleh klik di ikon di peranti Android kita Bagaikan komputer rakan.

keyboard ini juga boleh beroperasi Bagaikan dikomputer, nasihat saya wajib pal membeli papan kekunci tetikus tanpa wayar papan kekunci dan tetikus Yaitu lebih mudah untuk digunakan .

4. filem menonton di TV

OTG Terhubung dengan Televisi
menonton filem di peranti Android kita Yaitu menarik, akan tetapi ada kali apabila menonton filem yang tak bagus dengan suasana yang meriah. OTG fungsi kabel boleh membantu kawan-kawan saya bila kita mahu untuk menunjukkan skrin telefon kita ke teman TV, Jadi program untuk menonton filem atau melihat gambar lebih menarik.

5. Sing dengan mikrofon

OTG Terhubung dengan Mikrofon
Untuk kawan-kawan saya seperti rekod suara atau memakai mikrofon untuk menyanyi. OTG kabel juga boleh digunakan untuk merakam mikrofon langsung melalui kawan saya mempunyai port USB. Jadi, kawan-kawan saya tak wajib Dinamis penglihatan kita ke peranti itu sendiri, kerana rakaman kita dengan Genjah disimpan ke peranti Android kita.

Perkara yang wajib diambil perhatian

Di atas Yaitu beberapa fungsi yang menarik dari kabel OTG supaya ia boleh menghidupkan peranti Android kita Jadi lebih mudah, terutama di pengurusan fail data.

akan tetapi tak semua peranti Android yang Harmonis dengan kabel OTG, kabel OTG sebelum membeli satu idea yang bagus untuk memeriksa bila peranti kita menyokong saudara-mara di luar negara litar kabel OTG digunakan.



Bagaimana daftar juga cukup mudah mudah, kawan-kawan saya memuat turun Software ke Google bermain Store melalui USB OTG dengan Checker nama app, dengan permohonan ini kita saya boleh melihat Serupa ada atau tak kita menyokong peranti. Harap ia membantu, dan sila berkongsi artikel ini bila kita mendapati bermanfaat

Related posts:.



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to 5 Fungsi OTG kabel untuk Android temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP