15 Tips dan Trick bermanfaat untuk Samsung S6 / S6 Edge

15 Tips dan Trick bermanfaat untuk Samsung S6 / S6 Edge


Samsung Galaxy S6 dan S6 Edge Yaitu telefon pintar Android daripada Samsung yang boleh dikatakan Yaitu yang terbaik. Peranti pertama Samsung untuk mengeluarkan sejumlah perubahan bahan supaya Galaxy S6 kelihatan sangat elegan apabila ia mula-mula dikeluarkan.

selain itu, banyak ciri-ciri tambahan yang ditawarkan oleh Samsung di Galaxy S6, dan satu platform yang digunakan versi Android 5.0 Lollipop dengan perisa baru yang terbaik. bila boleh kalian Samsung Galaxy S6 boleh mengikuti tips dan tips yang boleh membantu kalian memaksimumkan ciri-ciri yang berbeza daripada Galaxy S6 kalian.

Pantas Pelancaran Kamera


Samsung Galaxy S6 kualiti kamera yang sangat bagus. Jadi yang membuat kalian sentiasa mahu mengambil gambar atau berselfie. Dengan ciri-ciri kamera Pelancaran Pantas kalian tak wajib bimbang bila kalian mahu mengambil gambar, cukup hanya dengan mengklik dua kali butang "Home" dan kalian boleh terus mengambil apa sahaja yang kalian mahu.

Untuk menyahdayakan ciri ini Mengakses Software kamera dan pilih 'di Persekitaran dan menetapkan mod pilihan Pilihan' Quick Launch 'mati.

Smart Alert

Samsung menambah ciri-ciri baru di panggilan telefon bahawa ciri Smart Alert di Galaxy S6 dan S6 Edge. Apabila ciri ini Yaitu diaktifkan, telefon pintar kalian akan bergetar dengan cara automatik apabila kalian mengambilnya untuk memberi isyarat kepada kalian apabila panggilan atau mesej untuk kalian. ciri ini didayakan dengan cara lalai Jadi bila kalian mahu menukar set menu dan isyarat Motion ► ► Alert pintar.

mempunyai Menukar Scene

Samsung Galaxy S6 mempunyai keupayaan untuk menukar tema skrin telefon kalian dengan keinginan kalian. perubahan skrin untuk menukar kertas dinding, ikon dan antara muka Pemakai. kalian boleh menukar tema dengan menu ► Pasang tema setelah itu pilih topik yang kalian mahu.

Terdapat tiga pilihan untuk lalai S6 antara muka piawai, akan tetapi kalian juga boleh memuat turun lebih banyak tema melalui pautan di pentadbiran kanan atas halaman topik. Terdapat juga ciri-ciri untuk membuat S6 tema paparan kalian mengikut kehendak kalian.

tetapan Disyorkan di grid skrin utama

dengan cara lalai grid perspektif di skrin utama di 4x4 Galaxy S6 , akan tetapi kalian boleh bertukar Jadi 5x5 bila kalian mahu untuk menambah Software dan widget di skrin utama kalian. Cukup mudah, kalian hanya tekan dan tahan di skrin kosong akan memaparkan pilihan tetapan untuk mengubah rupa S6 skrin utama.

Tetapan Pantas menampilkan

Pantas Pasang atau persediaan Genjah membolehkan kalian Mengakses Software kalian dengan mudah. kalian boleh menukar tetapan di set yang Genjah di halaman menu tetapan mengandungi persediaan Genjah. Pergi ke menu tetapan dan kalian akan melihat satu set Software di bahagian atas. Pilih edit dan menyampaikan cek untuk Software yang kalian mahu gunakan pemasangan yang Genjah. Software yang maksimum yang kalian pilih hanya 9 permohonan.

Forum Cap jari

Seperti Galaxy S5, S6 dan Galaxy S6 sensor kelebihan Galaxy cap jari terletak di butang rumah. akan tetapi mungkin lebih bagus daripada versi sebelumnya, di ini kalian boleh dengan mudah mengesan cap jari kalian.

Proses mengesan cap jari Yaitu sangat mudah dan hanya mengambil masa beberapa minit. Untuk menambah senarai cap jari itu, buka Tetapan Keselamatan ► ► Lock Screen dan cap jari '. kalian boleh menambah sehingga 4 cap jari yang berbeza terus dengan menekan butang rumah.

Skrin Ringkasan menerusi atau Flipboard

di versi terdahulu yang sedia ada Samsung ciri 'My Journal' akan tetapi tahun ini telah ditukar nama kepada 'Abstrak'. Permohonan ini Yaitu seperti Flipboard percaya bahawa lalai menetapkan di ON mod. bila kalian tak mahu mengeluarkan caranyan permohonan ini agak mudah, kalian hanya tekan dan tahan skrin utama skrin dan skrin slaid sehingga mendapati 'Abstrak' dan setelah itu keluarkan Asterik semak.

Membolehkan turun booster

Ciri ini sudah wujud di versi Galaxy S5, menampilkan Samsung Yaitu bermanfaat untuk mempercepatkan proses muat turun. Jadi, bila kalian memuat turun filem atau saiz fail 30MB dengan proses muat turun daripada ciri-ciri ini boleh Jadi lebih Genjah daripada beban standard. Untuk mengaktifkan ciri ini kalian masuk ke menu tetapan ► ► Muat turun tetapan sambungan dan menetapkan Booster ON mod.

Jangan Ganggu mod

bila kalian sedang memakai versi Android Lollipop, kalian wajib memahami bermanfaat ciri ini. Walau bagaimanapun, Samsung mempunyai versi buatan sendiri, dengan membolehkan mod ini, kalian boleh menetapkan syarat-syarat notis itu. Bagaimana tetapan, pergi ke Tetapan ► Bunyi & Pemberitahuan ► Jangan ganggu.

bila kalian mengaktifkan mod ini, terdapat pilihan untuk membuat Dispensasi. Kerana kalian hanya mahu menerima panggilan tanpa pemberitahuan ingin mengetahui lebih lanjut, maka dengan cara automatik S6 tak akan berbunyi bila terdapat notis, melainkan bila panggilan telefon.

Mod ini juga boleh ditetapkan di apabila-apabila masa kalian tak mahu mengganggu, biasanya di waktu malam sepanjang masa.

Malam Jam (Hanya untuk S6 Edge)

Night Clock Ciri-ciri ini Yaitu ciri yang cukup sejuk Galaxy S6 Edge, ciri ini akan memaparkan curve S6 Edge jam di skrin.

Ciri ini cukup untuk mengalirkan bateri, ia Yaitu disyorkan untuk mengaktifkan ciri ini di tempat telefon sekali lagi bertanggungjawab. Untuk mengaktifkan ciri ini dengan Mengakses menu Tetapan ► jam kelebihan ► Monitor Malam.

Lampu Edge (Hanya untuk S6 Edge

ini Yaitu ciri yang unik juga boleh didapati di S6 Edge. bila ciri ini diaktifkan, kelengkungan skrin di S6 Edge akan menyala bila ada memanggil kalian atau mana-mana notis.

yang cukup menarik yang kalian boleh menukar warna cahaya yang berdasarkan nombor telefon yang memanggil kita. untuk membolehkan lampu tepi ini bagaimana untuk Mengakses menu tetapan Screen►Lighting ►Edge pinggir . untuk menetapkan warna cahaya berdasarkan pembukaan Interaksi telefon Eksklusif yang ditetapkan Screen► Seterusnya ► My People

mod penjimatan ultra kuasa

Ultra mod penjimatan kuasa yang berfungsi untuk menjimatkan penggunaan bateri telefon kalian. Apabila mod ini diaktifkan, telefon akan beralih kepada permohonan hitam dan putih dan dengan cara automatik melumpuhkan jangka yang di belakang tabir. Walau bagaimanapun kalian masih boleh menerima panggilan, menghantar mesej dan memakai Software kritikal lain. kalian juga boleh menetapkan mod ini diaktifkan dengan cara automatik apabila hayat bateri kalian dengan 15% -50%. Bagaimana merancang satu tutorial untuk Mengakses penjimatan kuasa super menu Setting►Battery►Mode dan perubahan kepada ON.

Membolehkan Multi-Window

Galaxy S6 dilengkapi dengan pelbagai kedai ciri-ciri tetingkap pnegguna membolehkan untuk menjalankan dua Software dengan cara serentak di satu skrin.

Lumpuhkan Software lalai

Walaupun Samsung telah turun beberapa Software lalai di Galaxy S6, akan tetapi masih mempunyai banyak Software yang kita rasa Anemia wajib. Untuk melumpuhkan atau mengalih keluar Software lalai, mungkin dengan Mengakses pengurusan Setting►Application►Application.

Screenshot Galaxy S6

terdapat dua kaedah untuk menjalankan tangkapan skrin di Galaxy S6 dan S6 Edge.
  1. Gerakkan tapak tangan di skrin dari hujung kanan ke kiri. kalian boleh mendayakan ciri ini dengan menetapkan ► ► Palm Gerak isyarat dan Usul Switzerland Tangkap
  2. Kewartawanan dan terus 'kuasa; dan "Home" di masa yang Serupa.
Sebaik sahaja kalian berjaya, skrin kalian akan berkedi dan melaporkan screenshot kalian akan dipaparkan di di pemberitahuan itu.

"Sila berkongsi keteman dan rakan-rakan bila artikel ini membantu. kalian boleh berkongsi melalui google +, Twitter, Facebook atau media lain sosial dengan klik di di bawah "

jawatan yang berkaitan:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to 15 Tips dan Trick bermanfaat untuk Samsung S6 / S6 Edge temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP