Bagaimana untuk Sembunyi / Hide Folder dan Media fail di Android

Bagaimana untuk menyembunyikan / Menyembunyikan Folder dan fail media di Android

Pemakai telefon Android akan sering menghantar mesej dan imej melalui app chat di Android, atau terlalu sering gambar dengan rakan-rakan atau sesuatu rekod. terkadang-terkadang, dari banyak fail, gambar dan video yang dikumpul di peranti Android kalian, kalian mungkin mahu untuk menyembunyikan atau imej atau video kepada orang lain tak tahu.

Terdapat beberapa kaedah untuk menyembunyikan folder, fail, gambar dan video di peranti Android kalian memakai pengurus fail atau perpustakaan untuk caj untuk menyembunyikan gambar dan video sahaja lagi di artikel ini, kaedah yang saya digunakan untuk menyembunyikan fail dan folder memakai pengurus fail langkah-langkah berikut:

Sembunyikan Folder dan gunakan pengurus Media fail

di artikel ini, saya memakai kalian boleh memuat turun di kedai mainan fail pengurus fail pengurus ES. Folder saya akan menyembunyikan folder "Kamera".

Sembunyikan Folder

Untuk menandakan folder yang kalian mahu menyembunyikan dengan menekan dan menahan folder yang kalian mahu menyembunyikan sehingga Asterik semak seperti yang ditunjukkan di bawah.


Selepas Asterik semak muncul di folder yang kalian mahu menyembunyikan, kalian boleh klik di paparan icon 3 titik di sudut kanan atas, setelah itu pilih 'tersembunyi' untuk menyembunyikan folder.


folder dengan cara automatik yang ada di tersembunyi tak Bisa dilihat.

fail tersembunyi (imej, video atau teks)

untuk menyembunyikan fail dengan menekan dan menahan fail yang kalian mahu untuk menyembunyikan untuk sehingga Asterik semak, setelah itu pilih 'menamakan semula' setelah itu menukar nama fail selepas titik. Artikel ini jenis fail ditukar daripada .jpg untuk Jp (cukup untuk membuang Disorientasi satu huruf, atau kalian ingin menukar nama fail yang kalian mahu)



Selepas fail jenis untuk menukar fail imej atau video yang tak boleh dilihat lagi atau pengurus fail atau di perpustakaan, akan tetapi kalian masih boleh Mengakses memakai Software ketepatan.



Sehingga penulisan ini, fail bersembunyi di sana bila fail imej dibuka akan mempunyai pilihan seperti yang ditunjukkan di bawah. bila fail yang dipilih tak Bisa dibuka lagi, akan tetapi bila fail yang betul masih boleh dibuka.


Selepas fail tersembunyi bila kalian mahu untuk menunjukkan fail tersembunyi hanya dengan klik ikon baris ketiga di sudut kiri atas, setelah itu pilih "Tools ► Senarai tersembunyi"


setelah itu skrin akan menunjukkan senarai folder dan fail yang kalian wajib untuk menyembunyikan, untuk memaparkan folder dan fail, kalian hanya wajib klik "memperbaiki" ia dengan cara automatik folder dan fail maklumat akan dipaparkan kembali ke kedudukan asalnya.


"Sila berkongsi keteman dan rakan-rakan bila artikel ini membantu. kalian boleh berkongsi melalui google +, Twitter, Facebook atau media sosial selain daripada klik di pautan di bawah untuk berkongsi ini "

jawatan yang berkaitan:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to Bagaimana untuk Sembunyi / Hide Folder dan Media fail di Android temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP