IPhone 5 Vs Samsung Galaxy Nota 6 Plus

5 Vs Samsung Galaxy Nota Iphone 6 Plus

perbandingan note 5 dan iphone 6

dua vendor Samsung dan pasaran terkenal Apple dengan pasaran yang berbeza dan sudah tentu kelebihan memilliki dua telefon pintar dan keburukan setiap telefon pintar. Baru-baru ini dua pembekal baru telefon pintar dikeluarkan terbaru mereka, Samsung phablet Galaxy Note dengan terbarunya 5 dan jualan Apple dengan iPhone 6 Plus. di artikel ini, kita akan melihat perbandingan antara kedua-dua telefon pintar. Berikut Yaitu beberapa maklumat yang boleh membantu kita membandingkan Samsung Galaxy Nota Apple Iphone 5 dan 6 Plus.

Saiz Skrin

Kedua-dua telefon hampir diskaun Serupa saiz skrin besar sahaja tinggi di Nota 5 lebih kecil lebar skrin 5mm dan yang lebih kecil 3mm nota 5. Dari segi ketebalan untuk telefon dua iPhone nipis 5 mm nipis hanya dengan Nota 5.

berat badan

berat badan di setiap telefon Yaitu hampir Serupa.

rangka kerja

ada perbezaan di bingkai kedua-dua telefon pintar untuk kedua-dua memakai bingkai aluminium bersama-Serupa. Nota 5 versi baru mula memakai bingkai yang diperbuat daripada aluminium.

Pulangan


Bahan yang digunakan Galaxy Nota 5 dilakukan dengan Gorilla Glass 4 biji seperti yang digunakan di Galaxy S6 dan Galaxy S6 Edge.

warna


Samsung Galaxy Nota 5 pilihan warna yang lebih.

Saiz Skrin

saiz paparan di kedua-dua telefon Yaitu hampir tak berbeza. Samsung Galaxy Nota 2 inci lebih besar 5.

resolusi skrin


resolusi skrin di ketajaman Nota 5 Nota 5 warna untuk penggunaan resolusi skrin HD. Malangnya iPhone dengan reka bentuk yang elegan tanpa resolusi skrin tambahan Serupa dengan Nota 5.

Jenis paparan

setiap skrin di kedua-dua telefon mempunyai pelbagai jenis penggera Amoled 5 dan iPhone 6 Plus IPS.

Stylus Pen

dengan pen stylus membolehkan Pemakai untuk ambil perhatian 5 untuk membuat nota walaupun ciri stylus maklum 5 membangunkan lebih di versi terbaru.

Sensor jari sidiki

untuk masalah sensor cap jari kedua-duanya mempunyai ciri-ciri ini.

Pixel Camera

Jangan tertipu oleh saiz piksel di kamera, kerana fungsi telefon pintar fotografi terbaik hari ini. Khabar angin yang beredar iPhone 6s Plus akan muncul dengan kamera RMK-8 di atas supaya mereka yang berminat di iPhone 6 Plus hari ini Yaitu bernilai menunggu iPhone 6s Plus tak lama lagi akan dikeluarkan.

Fungsi Aperture di kamera

fungsi di perkembangan kamera aperture Nota 5

OIS

kedua-dua telefon pintar mempunyai ciri-ciri OIS berfungsi untuk menghapuskan kesan-kesan getaran tangan apabila menangkap kerana tersedinya ciri penstabilan imej di kedua-dua telefon pintar.

bateri

kapasiti bateri di Nota 5 kepada yang lebih besar, Jadi keupayaan untuk mewujudkan rintangan di penggunaan Nota 5 mungkin unggul di ujian penanda aras.

(Pengecas Fast) kelajuan mengecas

Untuk melepaskan ciri-ciri Genjah pengecasan kaya ciri Apple masih tak dikebumikan di dalamnya, akan tetapi Samsung Galaxy Nota 5 dan lebih awal versi ciri yang tersedia, Jadi kita tak wajib menunggu berjam-jam untuk menyimpan bateri sepenuhnya.

Wireless Percuma

versi Samsung Galaxy komen baru 5 dilengkapi dengan ciri pengecasan tanpa wayar, walaupun kita meninggalkan kabel pengecas, pengecasan lebih Genjah.

Bateri tak Bisa dipisahkan

di versi terbaru Samsung Galaxy Nota 5 kita tak boleh mengambil bateri yang Serupa sekali, tak seperti jenis Samsung Galaxy Nota 4.

bil

di kedua-dua telefon pintar sudah boleh didapati melalui ciri-ciri permohonan pembayaran NFC. Ini aktiviti ciri yang kita membuat pembayaran memakai ciri-ciri NFC dan sistem yang digunakan hampir sebanyak kita membuat pembayaran dengan kad kredit.

Ruang penyimpanan

The ruang storan di Galaxy Note 5 tesedia dengan hanya dua pilihan.

storan luaran

Kedua-dua Serupa-Serupa telefon pintar tak menyokong simpanan tambahan melalui slot kad memori untuk memori tambahan.

Processor

pemproses Nota 5 digunakan termasuk yang paling Genjah dan yang terbaik di masa ini. akan tetapi Apple iPhone 6 Plus Yaitu Serupa dengan Genjah, dengan chipset terbaru mereka A8 iPhone 6 Plus termasuk telefon pintar dengan prestasi yang terbaik. Walaupun ia mungkin berada di di Elaborasi yang sedia ada Nota 5 masih tertunggak.

RAM

Nota 5 RAM lebih besar daripada 4GB RAM di iPhone manakala 1GB.

mempunyai pelbagai Windows

Seperti versi Nota Samsung Galaxy of sebelumnya, pelbagai tingkap juga boleh didapati di Nota 5 walaupun ia mungkin tak tak semua permohonan Bisa berjalan di berbilang tetingkap, akan tetapi ciri-ciri ini Yaitu agak bermanfaat.

aksesori Sokongan keyboard

di versi ini terbaru Nota 5 Samsung mahu membuat Pemakai berasa seperti menaip merasa seperti memukul keyboard komputer di Blackberry. Jadi menyedikan kes papan kekunci Samsung untuk Nota 5.

Perisian digunakan

Nota 5 Lollipop masih memakai ciri-ciri perisian Android multitasking dan juga pelbagai tingkap.

dan juga Apple iPhone 6 Plus memakai iOS8 yang mempunyai rupa yang glamor. Walaupun Samsung perisian yang sedia ada kelihatan lebih bagus serta Store Main mempunyai banyak Software. akan tetapi masih terdapat banyak orang yang berfikir bahawa iOS kekal Bagaikan platform yang intuitif dan juga dengan App Store yang mempunyai keupayaan untuk membuat kualiti iPhone agak tinggi.

"Sila berkongsi keteman dan rakan-rakan bila artikel ini membantu kita boleh berkongsi melalui google +, Twitter, Facebook atau media sosial yang lain dengan klik di bawah "

jawatan yang berkaitan.



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to IPhone 5 Vs Samsung Galaxy Nota 6 Plus temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP