8 tips terbaik untuk membuat bateri ZenFone berkekalan 2

Asus Zenfone 2 memakai Li-Po 2110 mAh dan cukup tahan lama, akan tetapi dengan pergerakan terkadang-terkadang tinggi yang kalian kerap memakai telefon pintar kalian untuk pelbagai aktiviti Serupa ada ia diambil perhatian, pelayar, dan lain-lain yang terkadang-terkadang membuat bateri di telefon pintar kalian dengan Genjah Demisioner. akan tetapi jangan bimbang di sini Yaitu beberapa tips untuk membuat Zenfone Asus kalian boleh Jadi lebih tahan lama.

1. Laraskan lampu skrin

Skrin terlalu terang penggunaan dan boleh membahayakan mata . kepada untuk melaraskan kecerahan , luncurkan skrin ke bawah bar dimaklumkan dan slider skrin untuk menentukan kecerah . Bagaimana boleh membuat bateri tahan lebih lama dan perlindungan mata kalian menjalankan




2. Memendekkan Skrin Masa keluar

kalian boleh memendekkan masa yang ditunjukkan di skrin untuk mati lebih awal atau lebih dikenali Bagaikan mod tidur. Tukar tetapan skrin tamat masa dari 1 minit untuk 15 di.

Tukar ke menu Tetapan> paparan> tidur .
untuk menukar paparan masa dari skrin yang jauh Tetapan> ASUS Cover> tidur automatik .




3. off Software di belakang tabir

Software yang berjalan di latar belakang boleh menyebabkan bateri dengan Genjah, Jadi cuba untuk Menghentikan Software yang Anemia kritikal berjalan di latar belakang. Pengurusan melalui Mula automatik.



4. memakai pintar menyelamatkan rejim

ZenFone 2 mempunyai banyak mod pemilihan untuk menyimpan bateri [19459010berguna[] satu[19459011daripadamerekaadalah mod penjimatan pintar . Ciri ini mampu mengurangkan cahaya Ciri-ciri yang boleh membawa maut internet dan Buka luas mempunyai berdiri mengurangkan penggunaan bateri berkesan untuk menguruskan notis apabila telefon kalian tidur .
Pilih:

Tetapan> pengurusan tenaga> Saver kuasa> mod bateri> mod Smart penjimatan.


5. Boost Volume tetapan pantas

Pernahkah kalian mahu nod yang diselesaikan semua lelaki itu Apabila klik Boost, bukan sahaja membuat telefon kalian lebih Genjah daripada akan tetapi juga mengurangkan Pemakai baterai.Geser turun dari bar pemberitahuan dua kali untuk Menelusuri Boost.



6. Off perkhidmatan Wifi


untuk Wi-Fi berterusan dengan Genjah boleh longkang bateri, setelah itu Menghentikan Wi-Fi bila Zenfone kalian wajib memakai perkhidmatan data. Supaya Wi-Fi tak di mod carian berterusan. Tatal ke bawah dua kali dari bar menu dan setelah itu klik di ikon untuk Menghentikan Wi-Fi.



7. putaran GPS Perkhidmatan Bluetooth dan NFC

Jangan lupa untuk Menghentikan perkhidmatan GPS, Bluetooth dan NFC bila ia digunakan atau tak digunakan, kerana bila perkhidmatan yang aktif boleh terus memakai kuasa bateri, yang mengalir bateri dengan Genjah.

8. Set sejarah mod dengan cara automatik -Tukar

kalian tak semestinya memakai telefon sepanjang masa Set tempoh rejim dengan cara automatik -Tukar dengan cara automatik suis kepada modehemat bateri bila kalian tak memakai . kalendar tips

Tetapan> Pengurusan Pengurusan tenaga> kuasa Saver> mod Auto-bertukar.

Selepas mengaktifkan Ciri ini dan set mula dan terakhir wajib set menukar kembali melampau menyelamatkan tips ( lalai ).

Posts yang berkaitan :



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to 8 tips terbaik untuk membuat bateri ZenFone berkekalan 2 temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP