tips Mengesan Android Lost

Smartphone sekarang Yaitu alat elektronik dengan fungsi yang penting untuk aktiviti sehari-hari, Jadi ia Yaitu penting untuk kita untuk mengesan telefon Android kita semasa berada jauh satu perkara yang tak diingini. Malah terdapat banyak Software yang boleh didapati di kedai Google Play untuk Android Dehidrasi jejak, akan tetapi kebanyakan orang telah sedar faedah permohonan itu selepas kerugian.

Bagaimana untuk mengesan kita Android hilang

Jangan risau, walaupun bila telefon Android kita hilang dan kita tak memasang Software pihak ketiga untuk mengesan telefon bimbit kita, masih berharap dengan tips yang berikut untuk mengesan telefon Android kita hilang tanpa Software pihak ketiga.

1. peranti Penjejakan Android Android memakai "Pengurus Peranti Android" Google

Pengurus Peranti Android merupakan ciri semula Jadi Google untuk mengesan telefon Android kita atau tablet. Kelebiha ciri ini Yaitu bahawa kita tak wajib memasang Software ini untuk mengesan peranti kita. Ia Yaitu wajib untuk mengesan peranti kita mendaftarkan akaun sahaja kemudahan Google kita dan juga mempunyai sambungan Internet di peranti kita.

Bagaimana untuk memakai ia juga agak mudah, kita hanya Mengakses laman web Google dan setelah itu ketik "Pengurus Peranti Android"

Klik di sini untuk menguruskan peranti Android, maka kita akan pergi ke halaman log masuk untuk akaun Google kita, sila masukkan akaun Google pendaftaran nama log masuk kita di peranti peralatan kita.


Seusai log masuk ke akaun Google kita, kita boleh hanya memakai pengesanan, kembali di peranti kita, mengunci akaun telefon dan memadam data di telefon kita. Walau bagaimanapun, untuk mengesan peranti kita, meletakkan ciri GPS di telefon kita mesti aktif. Malah, dengan memakai Android ciri Pengurus Peranti ada boleh Menyebut tak lebih daripada mencukupi, hanya mengunci, panggilan telefon dan memadam data telefon kita.

Jadi, bila kita Dehidrasi telefon kita, kita hanya boleh meminjam telefon kawan atau meminta saudara-mara kita untuk bekerja di melanggan terus kepada Pengurus Peranti boleh didapati di Google Android.


Perkara-perkara yang wajib:
  • akaun Google di peranti kita
  • navigasi GPS aktif
  • sambungan internet

2. pengesanan peranti Android akaun kita dengan Samsung

untuk Pemakai Samsung, Bagaikan tambahan kepada pengesanan dengan memakai pengurus peranti Android, kita juga boleh memantau akaun kita melalui Samsung. Agak mudah untuk pergi ke Google dan taip "Menelusuri samsung saya"


Seterusnya kita akan dibawa ke laman yang web Samsung mendapat aku, di laman web ini, kita mesti log masuk dengan akaun Samsung disenaraikan di peranti kita. tips menggunakannya terlalu mudah, selepas log masuk ke di akaun kita akan diberi pilihan untuk mengesan peranti Samsung kita dengan menekan butang "Cari telefon saya" Samsung dengan cara automatik akan mengesan peranti kita melalui peranti Android kita. Lagu ini juga memerlukan ciri navigasi GPS aktif di peranti kita.


masalah Yaitu wajib
  • Samsung Akaun peranti
  • sambungan Internet
  • navigasi GPS aktif

menyimpulkan:

mengesan peranti Android kita hilang kita pasti tak boleh Menyebut seratus peratus daripada telefon kita atau tablet kita selamat dan boleh didapati. Mengapa? kerana terdapat beberapa kes-kes seperti telefon bimbit dimatikan selepas dicuri, masalah ini agak rumit kerana telefon dimatikan dan ciri GPS tak berfungsi, ia Yaitu sukar untuk dikesan.

Oleh itu, kita akan mahu untuk terus melonjakkan keselamatan di peranti kita, seperti menambah skrin kunci dengan memakai (cap jari, kod PIN, corak) di peranti kita. Oleh itu, apabila peranti Android kita hilang, pencuri masih masalah untuk Mengakses kunci telefon kita atau tablet kita, Jadi kita boleh mengesan telefon bimbit kita atau sekurang-kurangnya memadam data penting di peranti Android kita.

Selain dan pastikan kita memakai kunci skrin Yaitu Serupa dengan bagus kita menyimpan data kita disokong dengan kerap sekurang-kurangnya sebulan, supaya apabila sesuatu berlaku keluar akan tetapi tak mahu suka (telefon rosak atau hilang) data penting kita disimpan dengan selamat

jawatan yang berkaitan.



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to tips Mengesan Android Lost temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP