5 Tips untuk mencegah virus dan malware di Android kalian

menghalang Software yang dijangkiti di Android kalian Yaitu penting.

ia Yaitu rahsia lagi bahawa Android Yaitu sistem operasi dengan satu sistem yang terbuka, dan ia boleh menyebabkan sesetengah orang dengan niat Dursila untuk menjalankan perkara-perkara yang tak bagus melalui Software. Semua peranti elektronik yang bekerja dengan sistem komputer seperti pasti ancaman, akan tetapi Serupa ada komputer atau Android sudah tentu mempunyai peranti keselamatan untuk membantu menjaga Android kalian selamat.

Kebanyakan virus komputer berfungsi tanpa pengetahuan kalian walaupun kalian tak memakai telefon kalian Bagaikan kerja-kerja virus malware dengan Mengakses pintu keselamatan keselamatan di sistem dan merosakkan sistem di peranti kalian untuk membuat telefon Android kalian terkadang-terkadang boleh Jadi perlahan walaupun rosak atau pecah.

kalian tentu tak mahu ini berlaku bukan? terdapat beberapa langkah penting supaya ia tak berlaku di Android kalian.

Kami akan mengalah dengan mudah untuk menyimpan Software dari dijangkiti virus atau malware di Android kalian.

1. tak memasang Software yang tak tahu

jangan-install-Software-yang-tak-di-ketahui
Untuk memastikan komedi mengukuhkan peranti Android kalian sentiasa selamat untuk menyimpan semua Software yang kalian mahu sentiasa memasang, atau menyambungkan peranti pda Android kalian. bila kalian tak tahu apa permohonan atau di mana ia datang dari, kalian lebih bagus berfikir semula untuk memasang Software di peranti kalian.

Software yang tak teratur boleh melalui e-mel dengan pautan muat turun, ia membantu bila kalian mendapat pautan e-mel pek permohonan beban (nama fail untuk Software Android) atau boleh link untuk memuat turun Software melalui SMS. Malah mereka yang kalian dapati di pelbagai forum di internet, tak Genjah memasang kerana kalian tak tahu bahawa permohonan itu telah dimasuki oleh virus atau malware.

2. Pasang apl Google Play melalui kedai Software atau kebolehpercayaan.

install-Software-dari-google-play

bila kalian membeli daging kalian membeli di kedai tak membersihkan tepi jalan? atau membeli di kedai yang telah diketahui menjual daging yang berkualiti? pastikan kalian membeli di kedai yang boleh dipercayai untuk mengurangkan risiko keracunan Boga. Bersama-Serupa dengan Software yang kalian muat turun.

Di mana lagi, akan tetapi di yang boleh dipercayai kedai Software vendor seperti Google Play, Amazon Appstore. Software Amazon Appstore terkadang-terkadang menawarkan harga yang murah. Hari ini, kalian boleh dengan mudah mendapatkan Software berbayar yang kalian boleh memuat turun dengan cara percuma, akan tetapi kalian wajib berhati-hati kerana kalian tak tahu bahawa permohonan itu telah dimasuki oleh virus atau sebahagian scirpt malware yang akan menyerang Android kalian.

3. Elakkan tak memilih "pemasangan daripada sumber yang tak diketahui"

unknown-source
dengan cara default semasa kalian memasang Software Software play Google yang telah kalian pasang sudah tahu punca, Jadi kalian tak wajib pilih "memasang dari sumber yang tak diketahui". Banyak laman web yang sedia ada Software Android di luar Google Play yang terkadang-terkadang ia Yaitu wajib untuk mengeluarkan Asterik semak, bila kalian tahu sumber permohonan itu tak Jadi masalah.

4. Baca izin setiap permohonan

izin-Software-android

seksyen ini agak sukar untuk jelaskan, kerana kita wajib terus berjaya. akan tetapi setiap kali kalian mahu untuk memasang apa-apa Software di telefon Android kalian, atau dari Google Play, atau di apa-apa permohonan akan menyatakan kebenaran. Iaitu, Software untuk kalian untuk meminta akses kepada telefon kalian. Contoh Software Itu memerlukan akses kepada kamera atau Internet, atau meminta akses untuk lokasi semasa kalian.

Sesetengah Software terkadang-terkadang agak berbahaya kebenaran daripada kalian, akan tetapi tak semua Software berniat Dursila mempunyai beberapa Software tanpa kebenaran dibenarkan untuk memakai Software lain. Apabila permohonan GPS mesti wajib untuk menentukan lokasi semasa kalian.

Google benar-benar memerlukan untuk menjalankan kerja yang lebih bagus di jelaskan suatu lesen permohonan untuk apa-apa sebab mereka meminta kebenaran untuk akses akses kepada Software lain. permohonan itu dibuat oleh pemaju yang bagus pasti akan menyediakan satu senarai sebab di senarai Software yang mereka tawarkan. akan tetapi kalian, Pemakai juga wajib berhati-hati.

Contoh kes-kes klasik kalian memuat turun satu Software yang berfungsi untuk menukar wallpaper dengan cara automatik bila wajib kebenaran untuk kamera? ia mungkin wajib, akan tetapi bila permintaan permohonan Mengakses untuk merakam sebarang kekunci biasanya kalian melanda? pasti tak wajib.

5. Gunakan pengimbasan virus

scan-antivirus
terkadang-terkadang Pemakai Android sering tertanya-tanya apa yang wajib memasang Software anti-virus? jawapannya Yaitu bahawa sesetengah Pemakai Android telah dipasang, akan tetapi ada juga yang tak antivirus dipasang. Malah, Google telah menguji semua Software yang boleh didapati di Google Play untuk penggunaan yang selamat dari Pemakai Android. akan tetapi ini tak Bisa menjamin seratus peratus selamat daripada virus atau malware untuk telefon bimbit kalian.

bila kalian bimbang mengenai Agresi virus atau penyebaran malware seluruh pelbagai Software, kalian wajib memasang Software anti-virus dari pemaju dipercayai Bagaikan Norton Antivirus, Avast Antivirus atau Avira Antivirus,

jawatan yang berkaitan:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to 5 Tips untuk mencegah virus dan malware di Android kalian temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP