3 Permainan Android bertemakan Kemerdekaan 2016

Permainan bertemakan Kemerdekaan - "Perisytiharan," Perkataan Bung Karno. Setiap 17 Ogos, orang selalu memperingati hari kemerdekaan Indonesia. Ia bukan satu perkara yang biasa lagi apabila setiap arah 17an (Ogos 17), hampir seluruh rakyat Indonesia diperingati dengan pelbagai aktiviti, daripada memegang perkampungan sukan, mendaki perlumbaan, guli berjalan, dan lain-lain.

3 Game Android Bertema Kemerdekaan 2015


Bercakap mengenai permainan, era moden dan era teknologi ini serba boleh. Banyak permainan sebenar digunakan Bagaikan versi maya, Bagaikan contoh, hanya Yaitu suatu kereta perlumbaan, sudah banyak permainan yang meniru supaya HP versi digital permainan. Well, okay sebarang ikatan lagi di masa ini ELBAIHAKI Website mahu mengkaji setiap kemerdekaan permainan bertema untuk Android . Terus merujuk ke permainan kemerdekaan Indonesia di bawah. (Lihat juga: 5 Permainan Made in Indonesia Untuk Android dan iOS )

1. Pertempuran Surabaya Run
Pertempuran Surabaya Run Yaitu permainan yang di penggunaan filem animasi Pertempuran Surabaya, yang merupakan apa-apa akan tetapi hasil yang dihasilkan MSV Pictures Animation Studios. Permainan bertemakan kemerdekaan Yaitu kisah Musa, Danu, dan Yumna mempunyai misi untuk mengumpul surat-surat penting di mana mereka berkhidmat untuk menghantar mereka kepada pejuang kebebasan di medan perang Surabaya.

Uniknya, untuk melengkapkan misinya tak cuku mudah yang kita tahu. Terdaat banyak halangan yang dihadapi oleh Musa pergi, Danu, dan Yumna. permainan bertemakan kemerdekaan ini juga agak mudah nan mudah, akan tetapi sangat menyeronokkan untuk bermain dan akan membuat kita memahami erti perjuangan.

Oh yeah, permainan ini mempunyai dua versi, iaitu Pertempuran Surabaya Run dan Pertempuran Surabaya Run II, untuk kita yang berminat untuk muat turun. kita hanya memuat turun Software di Google Plays Store langsung atau di bawah.
- Pertempuran Surabaya Run
- Pertempuran Surabaya Run II

2. Merah Putih
Permainan tema kemerdekaan Indonesia seterusnya Permainan Merah dan Putih, di mana permainan yang dihasilkan oleh Bamboomedia akan mengajar kita mengenai kepentingan mengekalkan empat rukun negara Indonesia, Republik Indonesia, 45 Perlembagaan, dan perpaduan negara.

Empat tiang tak runtuh dengan pengenalan era modenisme yang globalisasi dan dikenal pasti Bagaikan BOLA yang akan memusnahkan empat tiang. di dasarnya permainan merah dan putih yang kita dikehendaki untuk membuat istana yang sangat kuat supaya Sang Merah Putih masih berkibar, dan sentiasa terbang sehingga misi kita selesai.

untuk kita yang ingin mencuba permainan Software, hanya dowload sahaja di Store Main Google, atau boleh juga di sini (Muat turun Permainan Merah dan Putih)

3. Jump beg
guni Permainan kemerdekaan Indonesia terakir melompat. Permainan keputusan besuta Amagine Interactive membawa permainan tradisional yang sememangnya sering dihadapi di setiap perlumbaan kemerdekaan Indonesia.

Misi Masalah, jelas kita sudah tahu mengenai permainan Melompat karung ini, dan di permainan ini kita dikehendaki untuk mendapatkan masa yang paling Genjah untuk mendapatkan ke garisan penamat. Nah, untuk sesiapa sahaja yang mendapat masa yang paling Genjah ke garisan penamat, dia Yaitu juara. Untuk bermain permainan ini Yaitu sangat mudah, kita hanya Dinamis (sapu) jari ke atas maka permainan itu Genjah dimulakan.

Bagaimana kita berminat untuk bermain? bila berminat untuk bermain permainan Melompat karung ini maka kita boleh memuat turun dengan cara langsung di Gedung Google Play atau melalui pautan ini (Muat turun Permainan Jump guni).

Maka permainan bertemakan kemerdekaan di Android untuk kita cuba, Sebenarnya terdapat banyak lagi android permainan bertemakan kemerdekaan Indonesia yang tak mempunyai masa sarung bantal. akan tetapi tiga perlawanan di atas Yaitu wakil. Terus memuat turun dan bermain sekarang, Life Indonesia !!! Selamat Hari Merdeka !!! mengalu-alukan

3 Android Permainan bertemakan Kemerdekaan 2016 Rating: 4.5 Posted By: Mun`im El-Baihaki


Sumber imej: elbaihaki.web.id
Sorry, the comment functionality to 3 Permainan Android bertemakan Kemerdekaan 2016 temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP