Bagaimana untuk memasang Software tanpa Google Play

Pernahkah kalian telah pengalaman suka untuk memasang Software di Google Play, akan tetapi tak boleh? Terdapat beberapa sebab-sebab yang menyebabkan telefon kalian tak boleh memasang Software melalui Google Play. Sesetengah telefon Android terkadang-terkadang tak tahu atau tahu untuk Android sendiri, atau terkadang-terkadang kerana tetapan negara, sehingga membuat telefon Android kalian tak boleh memasang Software melalui Google Play.

Satu masalah yang kalian wajib memasang permohonan itu tak Google Play Store melalui terkadang-terkadang Bagaikan tambahan kepada masalah di atas, ia juga biasa Yaitu Software yang tak disenaraikan di Google Play , Jadi ia dianggap Software tak diketahui.

Mujurlah terdapat satu tutorial untuk memasang Software tanpa wajib melalui Google Play, begini caranya:

Persediaan Langkah Android kalian

Langkah pertama, kalian wajib untuk menjalankan peranti Android berjalan di Android versi 4.0 atau lebih tinggi untuk mengikuti langkah-langkah di bawah:
  • ke menu tetapan
  • setelah itu cari dan memeriksa "Sumber tak diketahui", seperti gambar di bawah.


Dengan menyediakan cek di "Sumber tak diketahui" Ambiguitas kalian bersama bila kalian memasang Software tak disenaraikan atau tersedia di permainan Google.

Sebaik sahaja kalian membolehkan Android untuk memasang Software lain yang tak disenaraikan di Google Play, jangan lupa untuk memeriksa "Sahkan apl". Semak fungsi pengesahan Software yang sangat bermanfaat untuk memeriksa bila kalian benar-benar mahu untuk memasang Software yang tak diiktiraf oleh Google, dan juga untuk melonjakkan keselamatan untuk telefon bimbit kalian.

Walau bagaimanapun, ia Yaitu mungkin untuk memasang perisian anti-virus sebelum memasang Software yang tak diiktiraf atau tak disenaraikan oleh Google Play, kerana sesetengah Software mungkin mengandungi virus kerosakan sistem Android yang keputusan boleh merosakkan telefon kalian.

Muat Turun permohonan



Sebaik sahaja kalian telah menjalankan langkah di atas, kalian di ini mempunyai fail APK untuk memasang Software yang kalian mahu. Bagaikan contoh, kalian cuba untuk memasang WhatsApp tanpa permohonan melalui Google Play. kalian boleh Mengakses laman web dan memuat turun fail Whatsapp APK.

Pasang APK


seteleah selesai memuat turun APK Whatsapp membayar kalian boleh Mengakses fail fail dimuat turun di menu muat turun telah ditawarkan oleh menu penyemak imbas. Selain itu, menu akan muncul untuk mengesahkan bila kalian ingin terus memasang fail permohonan APK. Pengesahan akan sentiasa muncul selagi kalian menyemak "Sahkan apl".


Dengan menjalankan langkah di atas, maka kalian boleh membuat memasang fail APK tanpa wajib melalui Google Play.

Related posts:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to Bagaimana untuk memasang Software tanpa Google Play temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP