Bagaimana untuk berhubung dengan Android Smartphone TV


Lama Dulu di era 0-an TV mungkin terhad hanya untuk menonton persembahan di TV, bermain permainan, dan hanya menonton filem di DVD. Hari ini, dengan kemajuan teknologi di usaha untuk Genjah melaksanakan fungsi televisyen Yaitu berbeza. kita tahu operanting Android sistem di ini disimpan di di telefon dan tablet komputer.

akan tetapi adakah kita tahu bahawa dengan teknologi canggih begitu pantas Android telefon pintar dan tablet dengan ciri-ciri multimedia yang lebih canggih? Well, telefon pintar dan komputer tablet Android di ini bukan sahaja untuk panggilan telefon, berbual, mengambil gambar, atau menonton filem melalui mana-mana telefon atau tablet pc sahaja. Dengan kemajuan teknologi fungsi telefon dan tablet komputer mudah alih Android boleh mengubah fungsi TV kita juga, dan bukan hanya menonton TV dengan ciri-ciri boleh didapati di Android, kita boleh bermain permainan, menonton filem, menyemak imbas melalui televisyen dan facebookan.

akan tetapi apa yang saya katakan di sini tak membeli Android TV begitu mahal bahawa kos berpuluh-puluh juta, kita tak wajib berbuat demikian. Mungkin isu pertama muncul selepas telefon bimbit dan komputer tablet, sesetengah pengeluar TV telah melancarkan televisyen yang paling pintar boleh bertindak Bagaikan telefon Android kita dengan bagaimana untuk mengesan pergerakan tangan.

di masa ini, kita tak wajib menghabiskan wang yang banyak hanya untuk mendapatkan suatu televisyen yang boleh berjalan dengan Android, semua yang kita perlukan Yaitu suatu televisyen yang mempunyai USB untuk LED atau LCD TV HDMI semua mempunyai port USB yang boleh dijalankan HDMI. Mengapa mengapa tak mempunyai port HDMI? Ya Bagaikan menyambungkan telefon ke skrin TV memerlukan peranti.

Peralatan yang digunakan untuk sambungan antara telefon kita atau tablet PC ke TV boleh didapati dengan mudah di kedai-kedai atau pembekal perisian komputer juga terdapat di kedai-kedai pelbagai talian. Ini nama peranti EZ pemutus atau peranti output dan juga Google, yang dipanggil Cast Google Chrome.

Peralatan yang akan membantu telefon atau tablet kita boleh menyambung kepada TV dengan sentuhan. Caranya cukup mudah, kita hanya wajib memasang peranti (EZ Cast Cast atau Google) ke HDMI port USB yang tersedia di belakang skrin TV kita.

Ini Yaitu caranya:.
  1. Cast EZ Pasang port USB HDMI yang ada di belakang skrin TV
  2. Apabila dipasangkan kepada peranti kita untuk perubahan saluran HDMI
  3. Seterusnya, kita hanya buka telefon kita dan Menelusuri rangkaian wayarles boleh didapati dari EZ membuang
  4. Selepas sambungan Wi-Fi, kita hanya klik di skrin reflektif.

fungsi mencerminkan skrin di telefon pintar atau komputer tablet berfungsi untuk memaparkan skrin telefon kita untuk menghantar Rajah. Jadi, apa sahaja aktiviti kita di telefon kita akan dipaparkan di televisyen, dan selepas kita menyambung telefon kita, kita boleh dengan mudah Menelusuri, bermain permainan atau menonton filem di telefon mudah alih dan menikmatinya di TV.

EZ Pelakon dan Google diketepikan untuk bekerja di skrin televisyen juga boleh disambungkan ke komputer. akan tetapi saya sendiri tak mempunyai masa untuk mencuba, saya terpaksa mencuba untuk menyambung telefon dan tablet telefon mudah alih berjalan di Android.

Related posts:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to Bagaimana untuk berhubung dengan Android Smartphone TV temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP