Memahami Akar dan tips Akar Android Telefon

Memahami Root Android - Definisi Root Android Yaitu telefon bimbit atau tablet untuk mengubah tips bahawa Pemakai boleh mendapat penuh akses kepada sistem Android sendiri (Serupa seperti arahan Jalankan Bagaikan pentadbir di Windows).

telefon Android yang berada di akar boleh mengeluarkan semua ciri-ciri yang berpotensi dan yang sebelum ini telah dikunci di di sistem, Bagaikan contoh, memasang (install) Software pasaran bukan Android, menukar rupa UI, menampilkan tethering wayarles, ROM adat flash, buang lalai permohonan (crapware), dan sebagainya.

untuk pemilik Android yang baru dinasihatkan supaya tak akar bila ia tak memerlukan ciri-ciri yang dinyatakan di atas, kerana 'akar android' mempunyai risiko lubang-lubang keselamatan, ia boleh Jadi telefon bimbit kita tak berfungsi selepas yang berakar, dan juga Dehidrasi Agunan.

Pengertian Root dan tips Root HP Android

akar Tutorial Android
mudah dan tips mudah untuk akar Android mudah Yaitu dengan memakai SuperOneClick, Software percuma ini boleh dijalankan di Windows 7 & 8 dan Linux (Debian dan Ubuntu). SuperOneClick boleh dimuat turun di XDA Developers atau shortfuse.org.

Penyediaan Root Android Permohonan SuperOneClick:
1. PC kita telah memasang Microsoft .NET Framework versi 2.0 atau lebih tinggi yang
2. Memasang Pemandu USB untuk HP Android yang akan berakar umbi.
3. Diharapkan Android di ini di keadaan mod Debugging USB. (Tetapan - Software - Pembangunan, kemduian pilih USB Debugging).

4. Extract fail yang dimuat turun di folder dan setelah itu menjalankan Software SuperOneClick.exe itu. Sambung Android untuk HP Laptop / Komputer kita (jangan mount kad memori ya). Klik Root di SuperOneClick permohonan itu, dan apaila proses perakaran selesai ia akan memaparkan mesej " fail Root telah dipasang! "
Pengertian Root dan tips Root HP Android

5. Seusai proses selesai Android akar. HP akan Bisa dipasang oleh pelbagai Software bukan Android Market, menambat berwayar, menambah ciri-ciri wayarles menambat, memasang custom ROM flash, pemproses Overclocking (SetCPU), dan sebagainya.

di dasarnya semua telefon dan tablet andrpod berada di akar dengan mudah, akan tetapi ada jenis Eksklusif yang memerlukan tips yang berbeza perakaran. HP Android yang tak menyokong SuperOneClick seperti HTC Supersonic, Keinginan HTC, HTC Incredible, HTC Aria, HTC Wildfire Droid Eris, dan lain-lain.
Lihat juga: 3 Tips Strategi bagaimana untuk Mempercepatkan Android Internet
wajib perhatian kita!
1. Telefon notabenenya / tablet cemerlang sepanjang tahun 2012-2013 (dengan Jelly Bean dan ICS OS) tak boleh memakai tips di atas, akan tetapi mesti memakai dan menyimpan fail yang akan dipasang melalui CMW (ClockworkMod) dan Odin.

2: Rumah Gadget (Elbaihaki.Web.ID) Yaitu tak bertanggungjawab untuk apa-apa kerosakan atau masalah yang mungkin berlaku dikarenakan oleh akar proses android gagal. bila kita mempunyai soalan, monggo komen di bawah.

Maka memahami akar android dan bagaimana dengan mudah akar android untuk memaklumkan kepada kita. Mudah-mudahan bermanfaat dan berjaya di mengubah suai telefon pintar kita!

Memahami Akar dan tips Akar Android Telefon Rating: 4.5 Posted By: Mun`im El-Baihaki


Sumber imej: elbaihaki.web.id
Sorry, the comment functionality to Memahami Akar dan tips Akar Android Telefon temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP