Bagaimana untuk mencetak dari Android

Bagaimana untuk mencetak melalui Android

Mudah Alih Android dan tablet Bagaikan komputer . Terhad utiliti, akan tetapi mempunyai kelebihan kerana mudah untuk menjalankan mana-mana dan mempunyai banyak fungsi seperti komputer. Boleh e-mel, melayari web, menonton video di Youtube, dan segala-galanya yang boleh kita lakukan Yaitu Serupa dengan desktop atau komputer riba. Serta pencetak.

Pencetak melalui Android boleh lakukan apabila memakai teknologi percetakan awan. Jadi, hanya di melalui telefon pintar atau komputer tablet bukanlah suatu perkara yang mustahil. Berikut Yaitu tutorial untuk mencetak melalui Android kita.

Sesetengah pencetak mempunyai ciri-ciri yang hadir di melalui telefon pintar atau tablet dengan Android sambungan seperti Wi-Fi, Bluetooth atau sambungan USB. akan tetapi bila pencetak kita tak mempunyai kemampuan Itu. Jangan bimbang teknologi di ini boleh didapati dari Google dipanggil Google Cloud Print. Dengan teknologi Cetak Google Cloud membolehkan kita untuk menyambung pencetak kita ke laman web, supaya pencetak kita boleh diakses di mana sahaja kita berada. kita juga boleh membuat pencetak kita boleh diakses oleh rakan-rakan atau dokumen kita dari telefon pintar kita.

bila pencetak kita tak mempunyai keupayaan awan, kita masih boleh menyambung pencetak lama kita Google Cloud Print melalui komputer kita.akan tetapi sebelum , kita wajib mempunyai akaun Google dan pelayar Google Chrome di komputer kita. (bila memakai Windows XP, pastikan bahawa Windows XP Service Pack 3) Berikut Yaitu langkah-langkah untuk mendapatkan pencetak kita memakai Cloud Cetak.
  • Run Google Chrome di komputer kita.
  • Klik di butang menu di sudut kanan atas biasanya ada 3 talian ikon imej horizonta dan setelah itu memilih untuk memasang
  • Klik Tunjukkan Tetapan Lanjutan

  • roll turun sebahagian daripada Cetakan Awan Google dan klik Urus dan setelah itu klik Tambah pencetak.


  • masuk ke pengadil akaun Google kita untuk Mengakses Google Cloud Print
  • mesej pengesahan akan dipaparkan di skrin seterusnya. Ini akan mendaftar pencetak yang disambungkan ke komputer. Tekan Tambah pencetak (s) untuk mengesahkan.
pencetak kita di ini berdaftar dengan Google Cloud Print Google Chrome untuk bertindak Bagaikan perantara untuk pencetak kita untuk mencetak Google Cloud. Apabila kita mencetak sesuatu dari telefon bimbit kita melalui Google Cloud Print kita menghantar data dari peranti mudah alih kita ke Cetakan Awan Google, yang menghantarnya di Google Chrome, yang seterusnya memberitahu PC kita untuk mencetak dokumen di pencetak yang dilampirkan. Oleh itu, untuk mencetak melalui Cetakan Awan, sentiasa pastikan bahawa komputer kita disambungkan ke Internet, yang kita log masuk ke akaun Google kita di Google Chrome.

Sekarang bahawa pencetak kita boleh diakses melalui Cetakan Awan Google, ia Yaitu masa untuk mencetak dari telefon atau tablet Android kita. Untuk mencetak dari telefon kita atau tablet kita, kita wajib memasang Software di Google Play CloudPrint Store.
  • Muat turun dan memasang Software di CloudPrint telefon kita atau tablet kita.

  • menyediakan akaun Google kita, memastikan bahawa akaun yang kita gunakan di telefon kita atau tablet kita seperti akaun kita Yaitu CloudPrint memasang Google Chrome di komputer kita sekali.
  • Klik di ikon pencetak untuk memilih fail untuk dicetak. kita boleh memilih daripada Google Drive, Dropbox, galeri atau pengurus fail Software di peranti Android kita ke atas kita.
  • Skrin berikutnya akan memaparkan senarai pencetak kita berdaftar dengan Cetakan Awan Google. Pilih Disorientasi satu daripada pencetak yang kita ingin gunakan.
  • Halam pratonton cetakan akan muncul. kita boleh menyusun dokumen, saiz yang bagus, DPI, atau bilangan salinan.
  • Selepas semua tetapan, klik ikon di atas kapal terbang kertas baris atas untuk menghantar data ke cetak Google Cloud dan mencetak dokumen kita.

Related posts:



Sumber imej: KlikDroid.com
Sorry, the comment functionality to Bagaimana untuk mencetak dari Android temporarily closed. Questions, suggestions or criticism please go to the Contact page.
 

TOP